Marcel Pey

Cardona, 1948
Vídeo / Fotografia

L’obra de l'artista i poeta té tres components significatius: els fílms, els llibres d’artista, i els treballs plàstics sobre suport fotogràfic.

El fílms es desenvolupen bàsicament en la dècada dels 70; són generalment llargmetratges en formats no comercials, de caràcter underground, amb fort contingut narcissista i autodestructiu, influïts  per l’estètica  d’Andy Warhol, Philippe Garrel o Dwoskin. Cal destacar-ne “Overkill” o “L’ull cibernètic”, exhibits en mostres diverses com  el “ Third International Avantgarde Film Festival ” de Londres (1979)  o  “Nuovi Aspetti del Cinema Sperimentale Europeo” de Gènova (1980).

Els llibres d’artista s’inicien amb “Blind Machine”  (1973), continuen amb obres com “Red Movie” (1976) o “Tenebrae” (1983) i finalitzen amb “A speed of death” (1995). Imatge i text poètic conformen la majoria d’aquestes edicions, la part textual de les quals es troba recollida fins a l’any 1992 en el llibre “Vae Victis” (Editorial Empúries, 1992) i el recent “Falling down” (Editorial Arrels, 1998). L’últim llibre d’artista és “Black Japan” (Museu de Granollers, 1998).

L’obra plàstica comença en la dècada dels 80. Es tracta de treballs sobre suport fotogràfic divers, de la polaroid a l’ampliació a gran format. Les peces de Marcel Pey, basades en la manipulació d’imatges pròpies o trobades i la fragmentació, comencen a exhibir-se l’any 1983 amb “L’Âge d’Or”, a la que seguiran diverses exposicions individuals com  “Beat of Blood”(1989), “Blade Fever”(1991), “Art is Hell”(1992), “516 West, 25 th street”(1992), “Re-inserts”(1996), “Murder Inc”(1997) o “Black Japan” (1998). Obres d’aquestes exposicions i altres treballs s’han pogut veure en diferents certàmens artístics i fotogràfics nacionals i internacionals, com els Rencontres Photographiques d’Arles (1989) on es van presentar dins la mostra “Nuits Blanches”, “Reus. La dècada dels 80” (1995) al Museu Salvador Vilaseca de Reus, “En els rastres de la llum” (1996) al Museu de Granollers o  “Imatges. Fotografia Catalana” (1996) al Centre d’Art Santa Mònica de Barcelona. Bona part de l’obra plàstica de Marcel Pey pertany actualment a la col.lecció de Rafael Tous, que l’ ha mostrat en  diversos “Fragments” com “Agressions”, vista a Metrònom el 1996 o la “Proposta per una col.lecció d’art Contemporani” del mateix any, al MACBA.

marcelpey.blogspot.com

Descarrega CV

<
>
octubre 2018
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
subscriu-te al butlletí newsletter

segueix-nos a:

facebook twitter instagram vimeo flickr

Lo Pati

Centre d'Art - Terres de l'Ebre

C/ Gran Capità, 38-40

Tel. 977 709 400

43870 Amposta

Horari de visita:

dijous, divendres i dissabtes de 17:00 a 20:00

diumenges d'11:00 a 14:00

 

Organitza:

Ajuntament d'Amposta

 

Amb lo suport de:

Generalitat de Catalunya

Diputació de Tarragona

I la col·laboració de:

Museu de les Terres de l'Ebre

Política de privacitat
continguts amb llicència creative commons